Aloevera Drinking Gel Mebantu Memulihkan Anak Yang Mengalami Masalah Sembelit Dengan Sangat Berkesan

"Assalamualaikum...Kalau kanak-kanak bawah 2 tahun mengalami masalah susah nk buang air besar,apa yang sepatutnya sy bagi ye sist?.huhu..sian tengok bila dia nak membuang je sampai nagis2..tersiksa rasa" Ini adalah pertanyaan seorang customer ain.


Sembelit,adalah antara masalah yang biasa kita dengar dan mungkin ada diantara pembaca entry ini turut mengalami masalah yang samakan.Anak ain yang berusia 2 tahun turut mengalami masalah sukar buang air besar (sembelit) sehingga berdarah.~ nanti ain cerita bagaimana pengalaman anak ain ye ~

Sembelit sangat menyiksa bagi kebanyakan orang. Banyak cara yang digunakan dan ramai yang sanggup berhabis ratusan ringgit untuk mengatasi sembelit.Sebelum itu mari kita kenali punca dan penyebab sembelit di kalangan kanak-kanak.

Bagaimana mengesan anak kita mengalami sembelit ?

Perhatikan jika anak-anak anda :
  1. Tidak membuang air besar untuk beberapa hari
  2. Keadaan najisnya yang kering dan keras
  3. Sakit ketika membuang air besar dan mukanya bertukar menjadi kemerah-merahan ketika sedang meneran
  4. Ada kesan najis pada seluar dalam anak anda
  5. kejang perut
Mengapa ini boleh berlaku ?,Faktor utama adalah gaya hidup dan cara pemakanan mereka sendiri.Antara faktor kanak-kanak mengalami masalah sembelit adalah :
  • Pengambilan serat yang tidak mencukupi
  • Pengambilan cecair yang tidak mencukupi
  • Kurang bersenam
  • Menahan keinginan untuk buang air besar
  • Pengambilan ubat-ubatan seperti narcotic dan analgesic
Beberapa langkah pencegahan sembelit yang boleh diambil ialah :
  1. Tingkatkan makanan yang tinggi serat dan pengambilan air yang mencukupi
  2. Senaman secara tetap dan berkala
  3. Melatih membuang air besar setiap hari
Berbalik kepada pengalaman anak ain sendiri yang berusia 2 tahun mengalami masalah sembelit,sehingga kelihatan darah pada najisnya.Bila dia buang air besar je mesti mengambil masa sampai 30-45 minit dengan muka yang sangat terseksa bila melihatnya.Memang ain akui anak ain sukar untuk mengambil makanan yang tinggi serat dan tidak membuang setiap hari.ops! satu lagi anak ain sangat tidak suka minum air kosong sehingga kadang-kadang perlu dipaksa.
sejak dari itu,apa yang ain buat,ain akan pastikan setiap hari dia mengambil jus buahan atau oren yang di campur dengan Aloevera Drinking Gel. 

Pasti ramai yang nak tahu kenapa ain campur minuman anak dengan Aloevera kan?Ini kerana Aloevera telah diperakaui mampu melawaskan proses penghadaman dan percernaan.ia juga sangat baik untuk menyembuhkan sembelit dengan memperlancarkan pembuangan air besar.Aloevera telah digunakan untuk menyembuhkan banyak penyakit contohnya seperti ,melecur, luka atau keradangan kulit serta proses melawaskan sistem penghadaman

Lidah buaya merupakan astringent, yang dapat berfungsi untuk mengencangkan otot, dan mempunyai kesan penyembuhan yang baik, karana dapat mengusir kotoran yang telah terkumpul dalam usus besar. 

Aloevera Drinking Gel ini sangat pekat ,tidak mempunyai bau dan rasa.kepekatannya menyamai seperti perahan Aloevera Asli.


Inilah permata hati ain yang sedang enjoy menikmati air oren sambil menonton tv.Alhamdulillah setelah mengamalkan Aloevera Drinking Gel selama seminggu memang sangat berkesan.Jadi sekarang ain hanya memberi Aloevera Drinking Gel selang sehari sahaja.Secara tak langsung kulit anak pun cantik..

Manfaat Aloe Vera untuk Sembelit
Lidah buaya juga berfungsi untuk menjaga keseimbangan populasi bakteri sehat . Jus lidah buaya juga membantu membersihkan saluran usus dari akumulasi kotoran dan racun , sehingga juga dapat bertindak sebagai pembersih usus besar ( pembersih usus besar ) . - See more at: http://kesehatankecantikantips.blogspot.com/2014/01/cara-mengatasi-sembelit-dengan-lidah.html#sthash.AWyMt6mg.dpuf
Manfaat Aloe Vera untuk Sembelit
Lidah buaya juga berfungsi untuk menjaga keseimbangan populasi bakteri sehat . Jus lidah buaya juga membantu membersihkan saluran usus dari akumulasi kotoran dan racun , sehingga juga dapat bertindak sebagai pembersih usus besar ( pembersih usus besar ) . - See more at: http://kesehatankecantikantips.blogspot.com/2014/01/cara-mengatasi-sembelit-dengan-lidah.html#sthash.AWyMt6mg.dpuf
Manfaat Aloe Vera untuk Sembelit
Lidah buaya juga berfungsi untuk menjaga keseimbangan populasi bakteri sehat . Jus lidah buaya juga membantu membersihkan saluran usus dari akumulasi kotoran dan racun , sehingga juga dapat bertindak sebagai pembersih usus besar ( pembersih usus besar ) . - See more at: http://kesehatankecantikantips.blogspot.com/2014/01/cara-mengatasi-sembelit-dengan-lidah.html#sthash.AWyMt6mg.dpuf
Manfaat Aloe Vera untuk Sembelit
Lidah buaya juga berfungsi untuk menjaga keseimbangan populasi bakteri sehat . Jus lidah buaya juga membantu membersihkan saluran usus dari akumulasi kotoran dan racun , sehingga juga dapat bertindak sebagai pembersih usus besar ( pembersih usus besar ) . - See more at: http://kesehatankecantikantips.blogspot.com/2014/01/cara-mengatasi-sembelit-dengan-lidah.html#sthash.AWyMt6mg.dpuf

De Bella Skincare adalah produk yang bersifat natural, ia memerlukan penggunaan yang konsisten dan tidak memberi kesan buruk jika ditinggalkan
konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian anda!

Ain Numi

Sihat itu penting. Cantik dan berperibadi itu perlu.

2 comments:

  1. Sys.. Xde contact information ke.. Cmne nk order ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete